Budíček v kempu je v 8:00. Proběhne lehká snídaně a alou tahat za plyn. Ještě za námi vyběhne pan domácí z kempu, že jeden z nás nezaplatil. Ano, chyba se stala. V tom shonu včera večer Don zaplatil jen za jednoho. Ale vše urovnáno a můžeme jet. Malé Slovinsko přejíždíme poměrně rychle a následuje Rakousko. Jsou tu naprosto famózní zatáčky, které nechceme minout. Takže po 50 km sjíždíme z dálnice ( na kterou máme desetidenní známku) a míříme rovnou do hor. Don dává Rafovi pár základních rad jak projíždět zatáčky. A výsledek se dostavil prakticky okamžitě. Na nedaleké benzínce Raf povídá: “Tyjo, poser pruh se mi fakt zmenšil! “
Celou cestu si dáváme pozor na radary, protože tady jich je opravdu požehnaně. Navíc potkáváme opravdu velké množství rakouských zidanistů. Všude jsou značky, že se jedná o úseky, kde jsou zatáčky nebezpečné pro motorkáře ( s naprosto odpornou/ fádní grafikou) a zároveň tu jsou značky, že máme jet potichu a pomalu. Šikana doznává nového rozměru.

V odpoledních hodinách se dostáváme na CZ stranu do Třeboně. Zde se naše cesty s Raafem rozcházejí a každý pokračujeme domu sám. Doufám, že toto nebyl náš poslední zidanský výlet a že se nám podaří znovu společně vyrazit. Zároveň musím poděkovat Rafovi za to, že trpěl mé řádění na zidanu v offroadu. Já si to užíval a Raf taky. Akorát občas už to prostě bylo dost náročný. Hlavně výjezdy na dvě hory. Díky!

Pokud kdokoliv plánujete podívat se do tak krásné země jako je Bosna, tak určitě neváhejte. Čas se zde určitě nezastavil, ba naopak. Tato země se pomalu, ale jistě dostává do lepšího životního standardu. Bude to sice trvat ještě hodně let, ale určitě to nastane. S tím nastane i to, že šotoliny budou mizet, nahradí je asfalt. Oblasti v horách budou čím dál víc osiřelejší, protože pro mladé tu moc pracovních možností není.
Co je pro mě osobně velmi pozitivní zjištění, tak jsou odpadky. Čekal jsem naprosto standardní “albánský” projev. Tedy bordel kdekoliv, kam se dostanou lidé. A tento fakt prostě nenastal a to jsme byli v terénu opravdu hodně. Prostě je zde vidět změna, která mě opravdu pozitivně překvapila.
Ohledně cen v Bosně je to stále úsměvné. Pro nás je zde všechno levné. Řekl bych tak o 30 až 50 % levnější, než v CZ. Benzín stál 2.20 BAM, což je cca 28 Kč.
Statistiky Africa Twin CRF 1100L :
Najeto 3 550 km
Průměrná spotřeba: 5,3 L / 100 km
Čas jízdy: 49 hodin 52 minut
Spotřebováno benzínu: 162 L
S Rafem jsme si vybrali cca 600 BAM první den dovolené. Což je cca 8K CZK. Kartou jsme platili málo, protože jsme měli cash. Celkové náklady na 7 dní v bosně, včetně přesunu po vlastní ose s poplatky, jsou 12 000 Kč i s benzínem. Cože je nejdražší položka celé dovolené.
Vitejte zpatky!!!